Aanbestedingen
Het schrijven van aanbestedingen is een vak apart. De Ontzorgers helpt jouw samenwerkingsverband met de inschrijfprocedure en ondersteunt bij het verkrijgen van de gunning. Ook bij De Ontzorgers werken we soms met (externe) specialisten die experts zijn met aanbestedingen en precies weten hoe je via bijvoorbeeld Tendernet of Negometrix de juiste stukken oplevert om te voldoen aan alle aanbestedingscriteria.
Overeenkomsten
Contractuele afspraken zijn essentieel voor een goede samenwerking. Wij ondersteunen het proces van het opstellen van de statuten, de samenwerkingsovereenkomst en de uitvoeringsovereenkomst en beschikken over praktische voorbeelden van anderen. Als onafhankelijke derde kunnen De Ontzorgers de lead nemen in het onderhandelingsproces of als breekijzer fungeren op het moment waarop de totstandkoming van de samenwerking dreigt te stagneren.
Budgetverdeling
Samenwerkingsverbanden horen over de inhoud te praten, maar beginnen met een gezond gesprek over budgetverdeling en (interne) tarieven. Er zijn veel verschillende manieren om te komen tot tarieven en de verdeling van financiële middelen. Wij hebben ruime ervaring met verschillende manieren van afrekening en herijking van budgetten en kunnen ondersteunen bij de totstandkoming van een evenwichtige budgetverdeling en eerlijke interne kostprijzen.
Systeeminrichting
Wij hebben sterke technische oplossingen die ervoor zorgen dat zorginstellingen gewoon in hun eigen systeem kunnen blijven registreren. Daarbij kunnen zij echter wel communiceren via een gemeenschappelijk systeem met de financier(s) over beschikkingen, start- en stopberichten en declaraties. Via het Ontzorgportal kunnen de aangesloten instellingen de voortgang en de afgesproken prestatie-indicatoren voortdurend monitoren.
Zorgadministratie
Een samenwerkingsverband communiceert in de meeste gevallen met één gemeenschappelijke AGB-code met de gemeente. De aangesloten instellingen werken graag in hun eigen EPD. Door slimme technische toepassingen en koppelingen zorgt De Ontzorgers voor de volledige implementatie en uitvoering van het berichtenverkeer terwijl instelling gewoon in hun eigen systeem kunnen blijven registreren.
Financiële administratie
Onze financiële Ontzorgers zorgen voor de betalingen, verwerken in- en verkoopfacturen, beheren debiteuren en crediteuren, voeren de loonadministratie, beheren de liquiditeit, maken begrotingen en stellen de maandelijkse resultaatrekeningen op. Ook het opstellen van de jaarrekening, het begeleiden van de accountantscontrole en de digitale maatschappelijke jaarverantwoording horen hier uiteraard bij.
Samenwerkingshandboek
Processen, werkinstructies en afspraken worden door De Ontzorgers vastgelegd in een helder en overzichtelijk handboek. Dit handboek is voor alle medewerkers van de instellingen eenvoudig toegankelijk via het Ontzorgportal. Op deze manier gaat de kennis van afspraken en werkprocessen bij personele wijzigingen niet verloren en weet iedereen binnen de instellingen precies wat de afspraken zijn.
Documentmanagement
Alle documenten die binnen een samenwerkingsverband worden opgesteld, kunnen binnen het Zorgportal door middel van een rechtenstructuur worden gedeeld. Op deze wijze zijn oprichtingsaktes, statuten, reglementen, agenda’s, notulen, contracten, huisstijlhandboeken, handleidingen en andere documenten toegankelijk voor de collega’s die hierbij moeten kunnen.
Contractmonitoring
Alle samenwerkingsverbanden sluiten een contract af met de financiers van de zorg. Alle onderdelen van het contract worden door De Ontzorgers in ons Ontzorgportal dagelijks gemonitord. Afwijkingen worden gesignaleerd en samen met het samenwerkingsverband worden er plannen gemaakt om te voldoen aan de taakstelling die de financier in de contacten heeft opgenomen.
Budgetmonitoring
Als samenwerkingsverband krijg je vaak een budgetplafond opgelegd door de financier(s). Dit budget verdelen de instellingen onderling en in het Ontzorgportal monitoren ze elkaars vorderingen. De Ontzorgers helpt bij het opstellen van spelregels rondom herijking van budgetten en het bewaken van over- en onderproductie.
Project- en procesmanagement
Ook op tijdelijke of projectmatige basis kan je ons inschakelen om jouw samenwerkingsverband door een (gecompliceerde) bedrijfsmatige fase heen te loodsen. De Ontzorgers zijn geen ‘gewone consultants’ zoals u die vaak in de sector tegenkomt. Wij werken taakgericht en pragmatisch en hebben een frisse, brede blik die een project relateert aan alle facetten van de bedrijfsvoering.
Shared Service
De meeste samenwerkingsverbanden kiezen voor ons Shared Service concept en worden op alle onderdelen van de bedrijfsvoering volledig ontzorgd. Met ons Shared Service concept hoeven samenwerkingsverbanden zich geen zorgen te maken over de zakelijke kant van hun dienstverlening. Er staat een compleet multidisciplinair team klaar dat ondersteunt met slimme technologie en van ieder samenwerkingsverband een succes maakt.
Project- en procesmanagement
Ook op tijdelijke of projectmatige basis kan je ons inschakelen om jouw samenwerkingsverband door een (gecompliceerde) bedrijfsmatige fase heen te loodsen. De Ontzorgers zijn geen ‘gewone consultants’ zoals u die vaak in de sector tegenkomt. Wij werken taakgericht en pragmatisch en hebben een frisse, brede blik die projecten relateert aan alle facetten van de bedrijfsvoering
Budgetverdeling
Samenwerkingsverbanden horen over de inhoud te praten, maar spreken te vaak over budgetverdeling en (interne) tarieven. Er zijn veel verschillende manieren om te komen tot tarieven en de verdeling van financiële middelen. Wij hebben ruime ervaring met afrekening en herijking van budgetten en kunnen ondersteunen bij de totstandkoming van een evenwichtige budgetverdeling en eerlijke interne kostprijzen.
Budgetmonitoring
Als samenwerkingsverband krijg je vaak een budgetplafond opgelegd door de financiers. Dit budget verdelen de instellingen onderling. In het Ontzorgportal monitoren ze elkaars vorderingen. De Ontzorgers helpt bij het opstellen van spelregels rondom herijking van budgetten en het bewaken van over- en onderproductie.
Contractmonitoring
Alle samenwerkingsverbanden sluiten een contract af met de financiers van de zorg. Alle onderdelen van het contract worden door De Ontzorgers in ons Ontzorgportal dagelijks gemonitord. Afwijkingen worden gesignaleerd en samen met het samenwerkingsverband worden er plannen gemaakt om te voldoen aan de taakstelling die de financier in de contacten heeft opgenomen.
Zorgadministratie
Een samenwerkingsverband communiceert in de meeste gevallen met één gemeenschappelijke AGB-code met de gemeente. De aangesloten instellingen werken graag in hun eigen EPD. Door slimme technische toepassingen en koppelingen zorgt De Ontzorgers voor de volledige implementatie en uitvoering van het berichtenverkeer terwijl instellingen gewoon in hun eigen systeem kunnen blijven registreren.
Financiële administratie
Onze financiële Ontzorgers zorgen voor de betalingen, verwerken in- en verkoopfacturen, beheren debiteuren en crediteuren, voeren de loonadministratie, beheren de liquiditeit, maken begrotingen en stellen de maandelijkse resultaatrekeningen op. Ook het opstellen van de jaarrekening, het begeleiden van de accountantscontrole en de digitale maatschappelijke jaarverantwoording horen hier uiteraard bij.
Systeeminrichting
Wij hebben sterke technische oplossingen die ervoor zorgen dat zorginstellingen gewoon in hun eigen systeem kunnen blijven registreren. Daarbij kunnen zij echter wel communiceren via een gemeenschappelijk systeem met de financier(s) over beschikkingen, start- en stopberichten en declaraties. Via het Ontzorgportal kunnen de aangesloten instellingen de voortgang en de afgesproken prestatie-indicatoren voortdurend monitoren.
Samenwerkingshandboek
Processen, werkinstructies en afspraken worden door De Ontzorgers vastgelegd in een helder en overzichtelijk handboek. Dit handboek is voor alle medewerkers van de instellingen eenvoudig toegankelijk via het Ontzorgportal. Op deze manier gaat de kennis van afspraken en werkprocessen bij personele wijzigingen niet verloren en weet iedereen binnen de instellingen precies wat de afspraken zijn.
Documentmanagement
Alle documenten die binnen een samenwerkingsverband worden opgesteld, kunnen binnen het Ontzorgportal door middel van een rechtenstructuur worden gedeeld. Op deze wijze zijn oprichtingsaktes, statuten, reglementen, agenda’s, notulen, contracten, huisstijlhandboeken, handleidingen en andere documenten toegankelijk voor de collega’s die hierbij moeten kunnen.
Overeenkomsten
Contractuele afspraken zijn essentieel voor een goede samenwerking. Wij ondersteunen het proces van het opstellen van de statuten, de samenwerkingsovereenkomst en de uitvoeringsovereenkomst en beschikken over praktische voorbeelden van anderen. Als onafhankelijke derde kan De Ontzorgers de lead nemen in het onderhandelingsproces of als breekijzer fungeren op het moment waarop de samenwerking dreigt te stagneren.
Aanbestedingen
Het schrijven van aanbestedingen is een vak apart. De Ontzorgers helpt jouw samenwerkingsverband met de inschrijfprocedure en ondersteunt bij het verkrijgen van de gunning. Ook bij De Ontzorgers werken we soms met (externe) specialisten die experts zijn met aanbestedingen en precies weten hoe je via bijvoorbeeld Tendernet of Negometrix de juiste stukken oplevert om te voldoen aan alle aanbestedingscriteria.
Shared Service
De meeste samenwerkingsverbanden kiezen voor ons Shared Service concept en worden op alle onderdelen van de bedrijfsvoering volledig ontzorgd. Met ons Shared Service concept hoeven samenwerkingsverbanden zich geen zorgen te maken over de zakelijke kant van hun dienstverlening. Er staat een compleet multidisciplinair team klaar om het samenwerkingsverband door alle uitdagingen heen te leiden.